Akupunktur ile daha mutlu bir hayat

Akupunktur uygulaması aynı zamanda depresyon semptomlarını azaltıcı, endişe ve gerginliği giderici ve psikolojik durumu düzenleyici rol oynuyor. Kişinin kendini iyi hissetmesi, iştahının ve seks dürtülerinin normal düzeyde olması ve psikomotor dengenin sağlanmasında etkili olan serotonin seviyelerinde artış saptanmasına neden olan akupunktur yöntemi bu sayede depresyon tedavisinde de başarı sağlıyor.

Özellikle, fibromiyalji ve miyofasiyal ağrı sendromları olarak adlandırılan yumuşak doku romatizmalarına sıklıkla eşlik eden depresif duygu durum, halsizlik, yorgunluk ve uyku bozuklukları akupunktur tedavisine olumlu yanıt veriyor. Akupunktur; hasta seçimi doğru yapıldığında, iyi eğitimli uygulayıcıların elinde güvenli bir tedavi yöntemi olarak kabul ediliyor. Her hastaya akupunktur yapılmıyor.

Bu konu ile ilgili bilimsel ortak görüşe göre, akupunktur; aşırı iğne fobisi olanlara, pıhtılaşma bozukluğu olanlara, acil cerrahi gerektiren durumlarda, lenfödemli kol ya da bacaklara, tümör ve açık yaralara uygulanmıyor. Kalp pili olan hastalara elektroakupunktur yapılmıyor. Gebelik, ağır psikiyatrik bozukluklar, sara hastaları ve kalp pili göreceli sakıncalı durumlar arasında yer alıyor.

Akupunktur nasıl yapılır?

Akupunktur noktalarının uyarılması iğne, lazer, ısı, elektrik akımı ve basınç ile sağlanıyor. Günümüzde en yaygın uygulanan akupunktur yöntemi olarak paslanmaz çelik iğneler kullanılıyor. İğnelenecek yer uygun şekilde dezenfekte edilip, sonrasında steril ve tek kullanımlık iğneler tatbik ediliyor. Uygulama tercihen hasta sırtüstü ya da yüzükoyun yatarken yapılıyor. Uygulamada hekimin tercihi ve hastanın tıbbi durumuna göre kulak kepçesi, baş, kollar, bacaklar ya da gövde üzerindeki diğer noktalar kullanılabiliyor. Akupunktur tedavisinde istenen etkinin elde edilebilmesi için, seans süresinin 20-40 dakika arasında olması gerekiyor. Hastanın yakınmalarının şiddetine ve tedavi edilecek tıbbi durumun özelliğine bağlı olarak toplam seans sayısı ve sıklığı hastaya göre değişiklik gösteriyor. Örneğin yeni başlamış şiddetli bir bel ağrısının başlangıcında tedavi günaşırı uygulanıyor. Ağrı şiddeti azaldıkça seansların da arası açılıyor. Daha sonra haftalık seanslarla hasta izleniyor. Ağrı sendromlarında ortalama seans sayısı ise 8-12 arasında değişiyor.

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Addthis